Home Veelgestelde vragen Categorieën Medicatieovergebruiks­hoofdpijn

Veelgestelde vragen | Medicatieovergebruiks­hoofdpijn

Zoek naar vraag

Medicatieovergebruiks­hoofdpijn

Wat is medicatieovergebruikshoofdpijn?

Medicatieovergebruikshoofdpijn (MOH) komt door overmatig gebruik van pijnstillers, NSAID’s en triptanen. Gebruik op meer dan 15 dagen per maand (10 dagen voor triptanen) gedurende langere tijd kan dagelijks hoofdpijn veroorzaken. Om MOH uit te sluiten bij mensen die regelmatig pijnstillers gebruiken, kan je arts een zgn. onttrekkingsperiode ofwel detox periode adviseren. Gedurende deze periode van 1-3 maanden, waarin je geen pijnstillers gebruikt, wordt duidelijk of de hoofdpijn en migraineklachten verminderen. 

Hoe weet ik of ik medicatieovergebruikshoofdpijn (MOH) heb?

Dit kan je het best met je behandelend arts bespreken. 

MIG-NL-NP-00038

© Copyright 2023 Contact / Privacy / Cookie kennisgeving / Algemene voorwaarden

Teva Nederland